s-prodejem-nemovitosti-pod-cenou-ma-osobni-zkusenost-kazdy-desaty-cechDesetina Čechů (10 %) prodala nemovitost pod cenou a polovina lidí (51 %) zná ze svého blízkého okolí někoho se stejnou zkušeností. 

 

Nejčastěji tak lidé činí ze dvou důvodu, chtějí urychlit prodej bytu či domu (44 %) a potřebují získat rychle peníze (21 %). To vyplývá z nového průzkumu realitní kanceláře Maxima Reality, která zkoumala zkušenosti a obavy Čechů při prodeji nemovitostí. Maxima svým klientům nabízí produkt, který řeší potřebu získat peníze z nemovitosti co nejdříve, a zároveň předchází prodeji pod cenou.

Na tuzemském realitním trhu se v posledních měsících odehrálo mnoho změn. Podle odborníků z pražské Maxima Reality se vlivem nich zvýšila po dlouhé době nabídka nemovitostí nad její poptávkou. V případech, kdy lidé na prodej spěchají, přistupují ke ztrátovému řešení a nemovitost prodají pod cenou. Podle aktuálního průzkumu Maximy zná polovina Čechů (51 %) někoho, kdo si prošel podobnou situací. U pětiny lidí (21 %) došlo k prodeji bytu či domu pod cenou buď osobně, nebo v rámci rodiny. Vůbec nejčastější důvod je potřeba urychlit prodej (44 %), u pětiny lidí (21 %) byla příčinou okamžitá potřeba peněz, u desetiny (10 %) zase neznalost aktuálních cen a špatné nacenění nemovitosti.

Jedná se o první produkt svého druhu na tuzemském trhu, z klientských dat Maxima Reality vyplývá, že o něj roste zájem zvláště v posledních týdnech. Nejčastěji lidé potřebují 50 % z nemovitosti dopředu při výměně bytu, nebo koupi nového. Zároveň 50 % z tržní ceny nemovitosti představuje částku, kterou lidé obvykle potřebují vyplatit bývalému partnerovi při majetkovém vyrovnání po rozvodu. Podobná situace je i u dědictví.

O průzkumu

Kvantitativní výzkum provedený společností IPSOS (prostřednictvím online nástroje InstantResearch). Proběhl prostřednictvím dotazování respondentů ve věku 18-65 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 550 respondentů, sběr dat probíhal v červnu roku 2020.

Go to top